Schitterende editie Q-Cup Zeilclub Hofstade!
Met 21 deelnemers aan de start vond op zondag 31 augustus een geslaagde manche van de Q-Cup plaats bij Zeilclub Hofstade. Onder een zomers briesje genoten de jonge zeilers van een dag vol plezier en sportieve beleving. Uiteindelijk trok Bent Geldhof (RBSC) aan het langste eind en verzekerde zich van de overwinning, gevolgd door Eva Dumon (ZC Hofstade) op een verdiende tweede plaats.
De Q-Cup is een reeks laagdrempelige, recreatieve wedstrijden voor jonge zeilers, georganiseerd door Wind & Watersport Vlaanderen (WWSV) in samenwerking met de aangesloten clubs. Er wordt altijd gevaren in polyethyleen Optimisten met een recreatief tuig zonder zeillatten, zodat alle deelnemers op gelijke voet van start gaan.
Wie kan deelnemen?
De Q-Cup richt zich tot zeilertjes van 7 tot en met 12 jaar die enkele cursussen volgden in de club, het basisniveau van het internationaal zeilpaspoort behaalden, en al wat clubtrainingen achter de rug hebben – maar nog niet klaar zijn voor het nationale wedstrijdcircuit. Zo vormt de Q-Cup de ideale opstap naar een eerste wedstrijdervaring in een ontspannen, recreatieve sfeer.

Praktisch
Deelname kost € 10 per wedstrijd en inschrijven kan telkens tot de woensdag voorafgaand (17u00). Wie toch niet aanwezig kan zijn, wordt gevraagd dit tijdig door te geven aan de organisatie. Elke wedstrijddag bestaat uit een briefing, twee blokken wedstrijden en een gezellige prijsuitreiking.
Fair Play centraal
Bij de Q-Cup geldt het motto: deelnemen is belangrijker dan winnen. Clubs, begeleiders, ouders en supporters dragen allemaal bij aan de ontspannen sfeer, met fair play en plezier als rode draad.
Volgende manche
Wie deze editie gemist heeft, krijgt al snel een nieuwe kans: zondag 7 september staat de volgende Q-Cup op het programma, dit keer bij A/D Plas Brugge. Het belooft opnieuw een mooie dag op het water te worden – inschrijven kan nog hier, maar wees er tijdig bij! (Foto’s: Zeilclub Hofstade)




