Seizoensopening start met Grand Slam in Palma
Van 30 maart tot en met 4 april neemt het WWSV Sailing Team deel aan de prestigieuze Trofeo SAR Princesa Sofía in Palma de Mallorca, de eerste Sailing Grand Slam van het seizoen. Voor de Belgische zeilers vormt deze regatta een belangrijk eerste ijkpunt na een intensieve voorbereidingsperiode, waarin ze hun niveau toetsen aan de internationale top.
In de ILCA 6 verschijnen Emma Plasschaert en Lena Snauwaert aan de start. De ILCA 7-klasse wordt vertegenwoordigd door William De Smet, Anders Bultynck en Cédric D’hondt. In de 49er FX verdedigen Anouk Geurts en Isaura Maenhaut de Belgische kleuren, terwijl Eline Verstraelen en Lucas Claeyssens aantreden in de Nacra 17.
De wedstrijd in Palma geldt niet alleen als een eerste krachtmeting, maar ook als opbouwmoment richting de grote kampioenschappen later dit voorjaar, met onder meer het wereldkampioenschap voor de 49er FX en Nacra 17 in Quiberon en het EK voor de ILCA-klassen in Kaštela in het vooruitzicht.
Info hier




